Az Apple iPhone készülékek prémium kategóriás termékek, amelyek kiemelkedő
teljesítményükről, tartósságukról és innovatív funkcióikról ismertek. Ennek ellenére még
ezek a telefonok sem mentesek a meghibásodásoktól vagy a használat során fellépő
problémáktól. A javítások skálája az akkumulátor cseréjétől a kijelző cserén át az alaplapi
problémákig terjedhet. Ebben a cikkben bemutatjuk a leggyakoribb javítási igényeket, a
javítások menetét és az ezzel kapcsolatos költségeket.
A leggyakoribb iPhone javítási igények
Az egyik leggyakoribb probléma az iPhone-ok esetében a kijelző törése vagy repedése. Egy
sérült kijelző nemcsak esztétikai probléma, hanem a telefon használhatóságát is csökkenti,
különösen akkor, ha az érintőképernyő nem működik megfelelően.
Az iPhone készülékek köztudottan gyenge pontja az akkumulátor, így az akkumulátor cseréje
az egyik leggyakoribb javítási művelet. Hiszen az akkumulátor idővel veszíthet a
kapacitásából, ami gyors lemerülést vagy a készülék hirtelen kikapcsolását okozhatja.
Az újabb iPhone modellek (pl. iPhone 7 és újabbak) vízállósági védelemmel rendelkeznek, de
ez nem garantálja, hogy a készülék teljesen ellenáll a vízkároknak. Ha a víz bejut a telefon
belsejébe, különböző hardveres problémák léphetnek fel, mely szintén elég gyakori
probléma.
A hangszórók vagy a mikrofon nem megfelelő működése gyakori probléma, különösen a
hosszabb ideig használt készülékek esetében, amelyek por vagy szennyeződés áldozatai
lehetnek. Illetve különböző iPhone modellek esetében a hangszóró és mikrofon hiba
típushibának mondható.
Az alaplap meghibásodása súlyos probléma, amely bonyolult javítási folyamatot igényel. Az
ilyen jellegű javítások általában drágábbak és időigényesebbek a sima moduláris cserékhez
képest, azonban a GSM Pontban ilyen esetekben is tudunk segíteni.
Hogyan zajlik az iPhone készülékek javítása?
Bár a javítás ideje és ára, valamint a javítás folyamata nagyban függ az imént felsorolt hibák
fajtájától, általánosságban elmondható, hogy a javítás első lépése a probléma pontos
meghatározása, melyre sok esetben diagnosztikai eszközöket használunk, hogy azonosítani
tudjuk a meghibásodás okát. Az egyszerűbb javításokat, például akkumulátor- vagy
kijelzőcserét, gyorsan el tudjuk végezni, általában egy órás munkaidővel, míg az összetettebb
problémák, mint az alaplap vagy a vízkár javítása, több időt igényelnek, de legtöbbször ilyen
esetekben is igyekszünk gyorsan segíteni.
Az esetleges javítás után természetesen a készülékeket alaposan leteszteljük, hogy minden
funkció (pl. érintőképernyő, kamera, hangszóró) megfelelően működik-e.
A javítás költségei
Az iPhone javítási költségei számos tényezőtől függenek, ilyen például a készülék típusa,
ugyanis az újabb iPhone modellek javítása általában drágább, mivel bonyolultabb
technológiát alkalmaznak, és az alkatrészek is többe kerülnek. Vagy maga a hibajelenség,
hiszen például egy akkumulátorcsere olcsóbb, mint egy kijelző csere, míg egy alaplap-javítás
jelentős költségekkel járhat.
Azonban minden javítást megelőzően árajánlattal jelentkezünk ügyfeleinknél, így rejtett
költségektől mentes ár függvényében tudnak mérlegelni, melyről egyébként előzetesen
árlistánk alapján is tájékozódhat.
Általánosságban elmondható tehát, hogy míg az iPhone-unk javítása sok esetben
szükségessé válhat a mindennapi használat során, de megfelelő karbantartással és
óvintézkedésekkel a problémák jelentős része megelőzhető. Amikor javításra kerül sor,
mindig mérlegelje, hogy hivatalos Apple szervizt vagy független műhelyt választ. Bár a
javítási költségek gyakran magasak, a készülék szakszerű karbantartása biztosítja a hosszú
távú megbízhatóságot és teljesítményt.